ЯК ПОВІРИТИ У ТЕ, ЩО НАПИСАТИ ДИСЕРТАЦІЮ, ТОБІ ПІД СИЛУ-2

Приєднуйтесь до мого Ютуб-каналу: https://www.youtube.com/user/Olena2109/videos

УВАГА! Якщо ділитесь моєю статею, обов’язково вказуйте авторство.

ОСВОЄННЯ ЗАСОБІВ — ОДНА З ОЗНАК ДОВІЛЬНОСТІ

Річ в тім, що переходячи зі світу студента чи світу свого робочого міста, ми потрапляємо у складний світ науки. І тут потрібен процес регуляції д-ті. А це значить: 1) потрібні внутрішні зусилля суб’єкта — вміння терпіти; 2) не йти напролом — це одна з ознак вищої псіхіч.ф-ції. А це затримка власного природного процесу. Це буде освоєння засобів — одна з ознак довільності. І це напрацьовується з часом. Цим треба опанувати. (Як казав Станіславський: перевести тяжку роботу у легку. “Важке зробити звичним, звичне легким, легке прекрасним”).

Має бути стійкість пізнавальної сфери. Якщо її не мати, то кожна сит-ція перед суб’єктом постає невизначеною. Прийняття рішення стає утрудненим/або неможливим зовсім. Якщо у такої людини немає внутрішніх підстав для рішень, вона змушена наслідувати інших. Вона може виділяти деталі, але в побуті та інших справах залежить від інших і користується чужими точками зору.

Стійкість пізнавальної сфери відображає стійкість сфери мотиваційної. Тут є 2 полюси: відсутність стійкості (у хворих на шизофренію) і надмірна стійкість/ ригідність / жорсткість структури. ВОНА (СТІЙКІСТЬ) МАЄ БУТИ — ЦЕ РАЗ, І ДВА — ЦЯ СТІЙКІСТЬ МАЄ БУТИ ГНУЧКОЮ.

ВИСНОВОК

Тому РІШУЧІСТЬ, ВИБІР, МОТИВАЦІЯ, ВОЛЯ — основні якості особистості. Після цих складних процесів формується нове буття, нова реальність, змінюється внутрішня і зовнішня активність, у людини відбувається самовизначення, процес самопізнання, це також і самоактуалізація (розкриття себе). То, звісно, від цього змінюється і ядро особистості, тому згодом можна побачити власну вертикаль особистісного зростання.

СТИМУЛ, НАМІР, ГОТОВНІСТЬ, ДИСЦИПЛІНА

Переходячи до наступного підпитання, воно витікає з попереднього, що кордонами мотиву з одного боку є НАМІР, а з іншого ПОТРЕБА.
МОТИВ можна порівняти зі стратегією. В нашому варіанті потребою є самоактуалізація. Мотив як основа дії, вчинку, мотив пов’язаний з причинами і метою.

Детальніше про мотив і ціль слухайте за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=OZ32QA1Lh1Y

НАМІР завжди формують, і роблять це вже після того, як поставлена ціль. Намір пов’язаний з дієсловом (н-д: покращити щось чи намір: досягти звання доктора філософії). Треба поставити 3 питання:

1) Чого я хочу досягти і навіщо?

2) Те, що я зроблю, як це допоможе людині/людству відчути себе краще?

3) А в чому буде користь для мене?

СТИМУЛОМ до дії може бути подарунок, який часто роздають онлайн-продавці. “Перейдіть за посиланням”. Існує 2 види стимулів: надання в обмін якоїсь вигоди або ж ризик втратити щось цінне.

Що ж мусить стимулювати людину? Звісно, що потрібна дисципліна — без неї нікуди. Так само і готовність — людина, яка має намір і готовність відрізняється від тої, яка плаває по просторах інтернету і не має направленої д-ті.

Варто зазначити, що зміна мотивів — це стрес, це криза, бо змінюється провідна д-ть. І це також криза, яку Р. Асаджіолі охарактеризував як кризу, що пов’язана з якісною трансформацією особистості. І тут потрібні механізми побудови нових реакцій. Це те, що російською називається НАУЧЕНИЕ (обумовлення), що веде до набуття навичок. Це термін Павлова. Суть в тому, щоб постійно підкріплювати безумовний стимул і нейтральний, і таке поєднання згодом дозволить сформувати нову реакцію. Це стане вашим фундаментом. НАВИЧКА НА ВІДМІНУ ВІД ІНТЕЛЕКТУ ЧИ ІНСАЙТУ ВИРОБЛЯЄТЬСЯ ПОСТУПОВО.

Як здійснювати регуляцію вольової діяльності слухайте за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=grB88AlcnJA&t=142s

Так от НАМІР — це і є внутрішня сила, що підсилює бажання діяти. Коли людина розширила свою зону комфорту (не просто вийшла з неї), тоді вона зробила свої бажання своєю потребою. Стимули пов’язані з діями. СТИМУЛ — це певний фізичний вплив. Стимул пов’язаний зі способом поведінки. Як діє суб’єкт – чи ведуть ці дії до рез-ту, якщо ні, то як змінити цю дію і на яку. Стимул — внутрішній або зовнішній фактор, що викликає реакцію. Але між стимулом і реакцією є ще щось. Це внутрішня активність людини. І от зовнішні умови (стимули) вони діють тільки через внутрішні умови, зміни поведінки. І ці внутрішні умови включають у себе освоєння когнітивної карти.

Когнітивна карта (за Толменом) — уявлення про місцевість, на якій діє суб’єкт. Десь на рік 3-й навчання в аспірантурі чи в іншому закладі) з’являється розуміння реальності ситуації і від цього ти корегуєш внутрішню д-ть/умови, стимул — ПОВЕДІНКУ!

  • Цілі
  • Очікування суб’єкту
  • Когнітивні карти (змінюються умови — змінюється поведінка)

Тобто має запуститись в дію психічний процес. Щоб почало діяти самостійно внутрішнє життя (філософи наз-ть це екзистенцією — процес розкриття сутності) і активність психіки.

А як робити процес перешифровки/перекодування при зміні д-ті, під час входження на нову територію, як змінювати когнітивну карту, це вже матеріал для іншої доповіді. Бо тут треба розглядати схему рефлекторного кільця Бернштейна — як робити корекцію поведінки, щоб досягати мети.

ВИСНОВОК

Так чи інакше, якщо ви вирішили ступити на новий шлях, вам варто розставити пріоритети та визначити свої потреби та цінності. Самоактуалізація це одна з потреб особистості, потреба в пізнанні та розкритті себе, свого потенціалу.

Як розставити пріоритети чи цінності, читайте тут: http://eromanova.com.ua/mini-kurs-tsennost-sebya/

А також дивіться коротеньку відео-лекцію про цінності: https://www.youtube.com/watch?v=7-v5uuxsC4I&t=127s

Отже, маєте перевести дії в операції — так формуються навички/автоматизований процес. І це стане вашою операційною діяльністю у науці. Щоденна рутинна праця — напрацювання та відпрацювання.

Дякую за увагу! Бажаю нових звитяг! І не бійтесть витрачати порох, бо розуму вам не позичати!

Якщо ділетесь моєю статею, обов’язково вказуйте авторство. 

Попередню частину читайте за посиланням: http://eromanova.com.ua/yak-poviriti-u-te-shho-napisati-disertatsiyu-tobi-pid-silam/

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *